2012. augusztus 17., péntek

Franciás hangulat

 Ugyanis kb. egy héttel később kimentem a francia barátnőmhöz és a családjához, méghozzá Bretagne-ba! Mivel a nagyszülőknek van ott házuk és ők örökölték, minden évben elmennek oda és most én is velük mehettem! Nagyon kis aranyos városkában voltunk, a neve Étel. Mondtam is nekik,hogy ez magyarul mit jelent... Sok szép helyen jártam, amiket ajánlok mindenkinek:  Mont st. Michel, st. Malo, Cancale, Hennebont, Auray, Lorient. Az első hely a legismertebb, a világörökség része egy kis "szigeten" egy apátság.

Mont st. Michel és egy régi rádió egy st. Malo-i étteremből
minibusz egy lakberendezési boltból és a les moules frites avagy kagyló sültkrumplival
fapapucs a házukból és a meseszép Cancale
 A bretonok lelkesen őrzik a hagyományaikat, főképp a nyelvüket: van saját tv csatornájuk, újságjuk kizárólag bretonul. Különböző fesztiváljaik vannak, ahol saját táncukat járják, saját zenéikre. Sőt mondták nekem, hogy néhány idős vasárnap fel is veszi a fekete- fehér népviseletüket, fejkendővel és fapapuccsal. Mert, hogy nem csak a hollandoknak van.
Zenéik kelta eredetűek, mint ahogy ők is. Szerintem a nyelvük alig hasonlít a franciára, például rengeteg szó kezdődik k betűvel, a franciában max. 40!
Az biztos, hogy felejthetetlen volt, ettem kagylót is, amitől hát nem lettem a tengeri gyümölcsimádó.
  Ahogy írtam előzőleg, íme a szerzeményeim kiegészítve Párizsból kiegészítve a bretagne-iakkal:
Zara felső♥
Zara cipő♥
Möa a márkája, de egy francia fehérneműboltban, Etamban, vettük
Sephorás karamelles tusfürdő+ Marionnaud körömlakk,sminkszett
a Szajna parton rengeteg árus van, az egyik antik könyvesnél vettük
egy francia márka: Camaieu-ből
elvittem Bretagne-ba is, az anyuka kimosta és sajnos eltűnt a pántja, kereste az egész család de nem lett meg :( szerencsére így is tudom hordani
 a Printemps és a La Fayette-nál jártunk, amikor megláttam az egyik ajtó előtt!
Etam pulcsi, a hátán:
sál az Etamból, de már Lorientből
ugyanis Párizsban kaptunk 20%-os akciós kártyát a következő vásárláshoz és a barátnőmék elvittek, mert nekik is volt kártyájuk
 bretagne-i kézművesboltból szappan
Persze vettem ezeken kívül képeslapokat, meg kaptam a családtól egy tányéralátétet, amin bretagne-i ételek receptjei vannak. Párizsban szerencsénk volt, hiszen már a deuxième démarque volt, vagyis második leértékelés ( 50, sőt 70%-kal!).
 Mindkét utazás elképesztő volt és nagyon sokat tanultam mindkettőből.
A bientot,
Elphe

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése