2012. augusztus 18., szombat

A Madame nem néni

      Húha, folytatódik a franciás légkör.
   Belelapoztam a júl .18-ai Nők lapjába, ami a francia nők titkaival foglalkozik. Sok dolog, amit írnak teljesen igaz és tapasztaltam is.
Például, ha egy párizsi nő elmegy melletted friss parfümcsíkot húz maga után, és nem csak a nők! A férfiak is, ők is elegánsak, öltönybe vannak szinte mind. Ebédidőben kiülnek egy kávézóba, tényleg KIülnek, hiszen a székek és az asztalok szinte a járdán vannak. Sokan cigiznek is, a kutatások alapján tovább élnek, mint mi. Hogy miért? Mert a cigi mellett edzik a tüdejüket, rengetegen futnak különböző parkokban.
Tehát az újságban van egy cikk, amiből 2 dolog is nagyon találó. Egyik, hogy a nők megkapják a az őket megillető tiszteletet minden korban. Először a repülőn zavart, hogy én is Madame lettem, mondom még nincs is férjem. De a cikk után rájöttem, hogy "a francia nő mindig és mindenhol asszonyom", "élete egy rövidke szakaszában kisasszony", tehát Mademoiselle, "azt követően életkorától és családi állapotától függetlenül" Madame.
Mikor a francia barátnőmnél, Sophienál voltam, megnézte a telefonkönyvemet a telefonomban. Annyit röhögtünk, mert ő nehezen tudta a magyar neveket kiejteni én meg az ő arab és spanyol nevű osztálytársait. A telefonkönyvemben van egy néni, elmagyaráztam, hogy az nem egy név hanem olyan mint a Madame, a barátnőm húga rögtön elkezdte, hogy -Sophie néni! Annyira nevettem, hogy alig bírtam elmagyarázni, ezt nálunk az idősebbeknek mondják. Ugye érdekes?
A másik dolog szintén az idősekkel kapcsolatos. Ötvenen felüli magyar nők haja "festetlen ősz, rövidre vágott, irgalmatlanul bedauerolt". Ahányszor kilépek a házból, és látok egy idős nőt rögtön
a haját nézem. És sajnos tényleg igaz. Ha fiatalon jól néz ki valaki, idősen miért felejti el hogy kell szépnek, elegánsnak, kifinomultnak lenni?
Most posztolhatnék képet idős nénikről, akik tudják, hogy kell elegánsnak lenni; vagy öltözködési, frizura tippeket (O.o) de azért ennyire nem szaladt el velem a ló. Csak tényleg ezt a tipikus hajformát kéne kiiktatni, halljátok fodrászok?
Ez olyan dolog volt, amit ki kellett írnom magamból.
A tres bientot,
Elphe
"Öltözz magadnak és a férfinak, akit szeretsz (ha van ilyen). A nők azért öltözködnek, hogy más nőket lenyűgözzenek – ezt felejtsd el. Felejtsd el. Ez egy nagyon rossz gondolkodásmód."
— Karl Lagerfeld
„A nők gondolnak az összes színre, kivéve a színek hiányára. Én azt mondtam, a feketében minden megvan. A fehérben is. A szépségük teljes. A tökéletes harmónia.”
— Coco Chanel
"Az elegancia az egyetlen szépség, mely soha nem fakul”
— Audrey Hepburn

forrás:idéztem Nők Lapja 29.szám Bonjour, Madame! c. cikkből Mörk Leonórától, idézetek: veddmagadra.hu

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése